Business Intelligence και νέες δυνατότητες για το Commerce
Με το νέο Business Intelligence εργαλείο της Microsoft το οποίο χρησιμοποιούμε στο Commerce ο χρήστης έχει την δυνατότητα να δει όλη την επιχείρηση του σε μία οθόνη.
Από τις κινήσεις που ήδη έχουν γίνει μπορεί να δει την πορεία της επιχείρησης αλλά και τις προβλέψεις για το μέλλον. Με γραφικά που περιλαμβάνουν μπάρες, απεικονίσεις και πίτες όλα τα στοιχεία εμφανίζονται με απλό και κατανοητό τρόπο στην οθόνη του υπολογιστή, του Tablet ή του κινητού.
Όλο το business intelligence είναι συνδεδεμένο πάνω στο Commerce που σημαίνει ότι όλα τα στοιχεία είναι διαθέσιμα και ανανεώνονται αυτόματα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Ειδικότερα με το BI του Commerce μπορεί ο χρήστης να βλέπει:
Εικόνα 1
Πωλήσεις, Αγορές και κερδοφορία. Το πρώτο γράφημα πάνω αριστερά στην οθόνη όπως φαίνεται στην Εικόνα 1 δείχνει τις πωλήσεις, τις αγορές και την κερδοφορία για κάθε μέρα από την ημέρα που ξεκίνησε η επιχείρηση. Ακριβώς διπλά με αριθμούς εμφανίζονται τα ίδια στοιχεία του γραφήματος, πωλήσεις, αγορές και κερδοφορία, για όλο το χρονικό διάστημα λειτουργίας της επιχείρησης. Με το Date Slicer ακριβώς από κάτω ο χρήστης έχει την δυνατότητα να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα και όχι όλο το ιστορικό της επιχείρησης.
Πρόβλεψη πωλήσεων. Στην πάνω δεξιά γωνία της Εικόνα 1 το γράφημα δείχνει τις πωλήσεις, επίσης για το χρονικό διάστημα που έχει επιλεγεί, καθώς και τις προβλέψεις για το μέλλον. Αυτό είναι πολύ χρήσιμο γράφημα διότι δίνει στον χρήστη την δυνατότητα να βλέπει τι να περιμένει στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα.
Πωλήσεις ανά έτος. Στην κάτω αριστερή γωνία, Εικόνα 1, υπάρχει το γράφημα με μπάρες των πωλήσεων ανά έτος όπου το business intelligence δίνει την δυνατότητα να γίνει ανάλυση ανά τετράμηνο, μήνα και ημέρα.
Ωριαία κατάσταση πωλήσεων. Στην κάτω δεξιά γωνία, Εικόνα 1, υπάρχει το γράφημα με την απεικόνιση των πωλήσεων ανά ώρα της ημέρας. Εδώ υπάρχει ο μέσος όρος των πωλήσεων ανά ώρα τόσο σε τζίρο όσο και σε ποσότητες εμπορευμάτων. Πάρα πολύ χρήσιμο διάγραμμα αφού ο επιχειρηματίας μπορεί να ξέρει και να κατανέμει το προσωπικό του ανάλογα με την κίνηση της επιχείρησης.
Εικόνα 2
Αξία αποθήκης ανά κατηγορία και ανά είδος. Το πρώτο γράφημα πάνω αριστερά στην Εικόνα 2 δείχνει την αξία της αποθήκης και ακριβώς από κάτω σε αριθμούς τα σύνολα της αξίας και το συνολικό αριθμό των ειδών που έχουν αυτήν την αξία. Στο γράφημα εμφανίζεται η αξία της αποθήκης ανά κατηγορία ειδών ενώ υπάρχει και η δυνατότητα ο χρήστης να επιλέξει μία κατηγορία και να δει τα είδη αυτής με σύνολα αξίας.
Είδη για παραγγελία. Στο δίπλα γράφημα όπως φαίνεται και στην Εικόνα 2 εμφανίζονται ανά κατηγορία οι ελλείψεις των προϊόντων. Όσων δηλαδή η ποσότητα τους είναι χαμηλότερη από το όριο ασφαλείας που έχει θέσει ο χρήστης. Το γράφημα σε μπάρες δείχνει τις ποσότητες που πρέπει να αγοραστούν ανά κατηγορία ειδών και υπάρχει η δυνατότητα να γίνει αναλυτικά ανά είδος. Ακριβώς από κάτω εμφανίζονται σε αριθμούς τα σύνολο της ποσότητας που πρέπει να αγοραστούν και το συνολικό κόστος σε αξία που θα χρειαστεί.
Πωλήσεις ανά κατηγορία και προϊόν. Εδώ όπως φαίνεται στην Εικόνα 2 εμφανίζονται οι πωλήσεις ανά κατηγορία προϊόντων με μπάρες. Το γράφημα δίνει την δυνατότητα ανάλυσης σε επίπεδο προϊόντος δίνοντας έτσι μία σαφή τάση για τις ανάγκες των πελατών.
Κερδοφορία ανά κατηγορία και ανά προϊόν. Το τελευταίο γραφικό στην Εικόνα 2, στο κάτω δεξιό μέρος, δείχνει την κερδοφορία ανά κατηγορία προϊόντων και με δυνατότητα ανάλυσης ανά προϊόν.
Εικόνα 3
Παραγγελίες πελατών. Εδώ όπως φαίνεται στην Εικόνα 3 υπάρχει το γραφικό σε σχήμα πίτας που δείχνει τις τιμολογημένες και τις παραγγελίες σε εκκρεμότητα. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται ένα Date slicer με το οποίο μπορεί ο χρήστης να επιλέξει χρονικό διάστημα πιο συγκεκριμένο. Στην πίτα εμφάνισης των παραγγελιών υπάρχει και διαχωρισμός με το σύνολο του τζίρου των παραγγελιών ανά πελάτη.
Εικόνα 4
Τζίρος ανά πωλητή. Μία πίτα και ένα γράφημα με μπάρες είναι αυτό που μας δείχνει την κίνηση του κάθε πωλητή της επιχείρησης όπως δείχνει η Εικόνα 4. Ο χρήστης μπορεί να βλέπει αφενός τους πελάτες του κάθε πωλητή επιλέγοντας κάποιον συγκεκριμένο, τον τζίρο του κάθε πωλητή αλλά και τα υπόλοιπα των πελατών του. Ένα Date Slicer δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να συγκεκριμενοποιεί το χρονικό διάστημα κατά βούληση.
Εικόνα 5
Αγοραστικές συνήθειες των πελατών. Στην πάνω αριστερή γωνία της Εικόνα 5 υπάρχει η λίστα με όλους τους πελάτες της επιχείρησης. Ακριβώς δεξιά υπάρχει μία λίστα με τα είδη που αγοράζουν οι πελάτες και ο χρήστης έχει την δυνατότητα να βλέπει τις ποσότητες των ειδών που έχει πουλήσει καθώς και την φωτογραφία τους. Επιλέγοντας οποιοδήποτε πελάτη από την λίστα πελατών η λίστα με τα είδη ανανεώνεται έτσι ώστε να εμφανίζονται μόνο όσα είδη έχει αγοράσει ο επιλεγμένος πελάτης.
Θέση των πελατών σε χάρτη. Στην δεξιά πάνω γωνία της Εικόνα 5 υπάρχει ένας χάρτης που εμφανίζει με κουκίδα που βρίσκονται οι πελάτες.
Υπόλοιπα πελατών. Μία πίτα στην κάτω δεξιά γωνία της Εικόνα 5 δείχνει πόσο ο κάθε πελάτης συμμετέχει στο σύνολο των ανεξόφλητων υπολοίπων και ακριβώς από κάτω σε απόλυτο νούμερο εμφανίζεται το σύνολο των ανεξόφλητων υπολοίπων των πελατών.
Πωλήσεις ανά τρόπο πληρωμής. Δίπλα ακριβώς βρίσκεται μία πίτα που δείχνει το σύνολο των πωλήσεων ανάλογα με τον τρόπο πληρωμής του πελάτη και κατά πόσο συμμετέχει στις συνολικές πωλήσεις
Ανάλυση επαγγελμάτων πελατών. Αυτό το γραφικό κατηγοριοποιεί τους πελάτες ανάλογα με την δραστηριότητα τους. Έτσι δείχνει πόσοι επί του συνόλου των πελατών τα ποσοστά αυτών ανά κατηγορία δραστηριότητας. Το γραφικό βρίσκεται ακριβώς δίπλα από την ανάλυση των τρόπων πληρωμής όπως φαίνεται στην Εικόνα 5. Τοποθετώντας το mouse πάνω σε κάθε κομμάτι της πίτας εμφανίζεται η κίνηση ανά επάγγελμα σε γραφικό.
Πωλήσεις ανά πελάτη. Στην κάτω δεξιά γωνία στην Εικόνα 5 εμφανίζονται οι πελάτες ανάλογα με την κίνηση τους. Έτσι με μία ματιά είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο καλός πελάτης αφού βρίσκεται στην πρώτη θέση στο γράφημα και ποιος δεν είναι τόσο συχνός αφού βρίσκεται προς το τέλος της εικόνας. Τοποθετώντας το mouse πάνω από τον κάθε πελάτη, μπάρα, το BI δείχνει σε γραφικό την κίνηση του.
Portal πελάτη. Με το portal πελάτη του BI του Commerce ο πελάτης έχει την δυνατότητα να μπει μέσα στο σύστημα της επιχείρησης και να περιεργαστεί μόνο τα δικά του δεδομένα. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης μπορεί να δει πότε αγόρασε ένα προϊόν με την φωτογραφία του, πόσα κομμάτια και σε τι τιμή.
Portal προμηθευτή. Με το portal προμηθευτή του BI του Commerce ο προμηθευτής μπορεί να έχει πρόσβαση στο σύστημα της επιχείρησης και να επεξεργαστεί μόνο ότι αφορά αυτόν. Έτσι ο προμηθευτής μπορεί να δει ποια από τα είδη που προμηθεύει είναι σε έλλειψη, πόσα κομμάτια χρειάζεται η επιχείρηση, σε τι τιμή τα είχε δώσει την τελευταία φορά και είτε να φτιάξει προσφορά του ακόμα και να στείλει την παραγγελία του.